
el-pi.com 09/09/2025 - 14:26:01 | ![]() ![]() |
El Pi exigeix la creació d’una policia autonòmica per garantir la seguretat a les Illes Balears
Salas denuncia la passivitat del PP i del Govern Balear i alerta que “Mallorca no pot continuar sent la frontera oblidada d’Europa”
El Pi – Proposta per les Illes ha registrat una moció al Ple del Consell de Mallorca per exigir la creació d’una policia autonòmica pròpia a les Illes Balears. La formació defensa que és l’única via per garantir una gestió eficaç i adaptada a la realitat insular davant l’augment de la inseguretat i el col·lapse que viuen les forces de seguretat estatals.
El portaveu d’El Pi al Consell, Antoni Salas, ha estat contundent: “Ja n’hi ha prou d’esperar miracles de Madrid”, assegura. “El PP i el Govern balear s’han limitat a repetir les mateixes demandes de sempre, sense cap resultat. Nosaltres deim basta: Mallorca i les Illes necessiten una policia pròpia, pensada en clau balear i al servei de la nostra gent.”
La formació recorda que l’Estatut d’Autonomia permet la creació d’un cos policial propi, com ja tenen altres comunitats com Catalunya o el País Basc, i denuncia la manca de valentia de les institucions actuals. “El temps ha demostrat que la passivitat i les excuses només ens han condemnat a ser una terra desprotegida. El Pi proposa solucions reals i duradores, no pedaços”, ha afegit Salas.
La moció d’El Pi insta el Govern balear a iniciar immediatament els treballs tècnics i jurídics per desplegar una policia autonòmica, crear una comissió d’experts per definir el model i dotar de recursos pressupostaris el nou cos. També demana reforçar de manera urgent els efectius de Guàrdia Civil i Policia Nacional, així com un increment del plus d’insularitat.
Per a Salas, la seguretat és un pilar irrenunciable per a la convivència i el futur de les Illes. “No podem continuar sent la frontera oblidada d’Europa. Necessitam una eina pròpia per protegir el que som i defensar els nostres ciutadans amb eficàcia i proximitat”, ha sentenciat.


- La Denominació d’Origen Oli de Mallorca ha nombrado Tafoner Major al impresor, músico y escritor, Tomàs Graves, en el acto celebrado esta mañana en Deià (en 2025 serán 400.000 litros)
- 3.000 personas participan en la II «Fira de la Gent Gran» del Consell de Mallorca, una jornada que ha convertido el municipio de Ses Salines en un gran espacio de actividad, convivencia y bienestar
- El Tendedero: Baleares territorio de referencia en materia de conservación marina; Limpieza de torrentes en Mallorca; 2% para personas con discapacidad intelectual en la Administración
- Autorización para la construcción del parque fotovoltaico Son Pou Nou Norte, ubicado en el polígono 27, parcela 127 de Manacor. Ocupación: 83.761,34 m2. Con 16.922 paneles
- Aprobación definitiva de la Ordenanza fiscal que regula el precio público del suministro de agua y del servicio de alcantarillado de la Mancomunidad Pla de Mallorca, todas las tarifas al cobro
- VOX Manacor denuncia la utilización política y partidista de la Diada por los Derechos de la Infancia, centrado por MÉS-ERC en conflictos internacionales que dividen y polarizan
- Luz verde en Felanitx del centro de reciclaje en Portocolom; Ampliación y reforma de vestuarios del Camp de fútbol «Es Torrentó Mariona Caldentey» y legalización porche
- María Azucena Olmo Pérez de Felanitx nos explica al detalle la esencia de su libro “Detrás del pestillo está la dialéctica de Dios”, narrativa fantástica con toques realistas y costumbristas
- El PP celebra los avances para una insularidad digna y exige al Gobierno que cumpla con sus funcionarios en Balears
- PRESENTACIÓN DEL COCHE PARA EL RALLY DAKAR 2026 DE LLORENÇ FLUXÁ









































