
ib.ccoo.es 25/08/2025 - 13:32:54 | ![]() ![]() |
COMUNICAT DE PREMSA DE L’AGRUPACIÓ DE POLICIES DE CCOO ILLES BALEARS.
Des de l'Agrupació de Policies Locals de les Illes Balears (APLIB) de CCOO expressem la nostra profunda preocupació per la situació insostenible que travessa la Policia Local de Ciutadella i, en general, els cossos de policia local a nombrosos municipis de l'arxipèlag.
La pasada nit del 20 d’agost, segons informacions publicades per diversos mitjans, només dos agents van estar operatius per cobrir el torn nocturn a tot el municipi de Ciutadella. Aquest fet, lluny de ser aïllat, reflecteix una crisi estructural que afecta moltes plantilles de policia local a les Illes Balears.
Des d'APLIB-CCOO denunciem que:
La manca de personal, l'escassetat de mitjans materials i una càrrega de treball desproporcionada han esdevingut la norma en massa municipis.
Les plantilles estan envellides, amb una taxa de renovació insuficient i amb poques oportunitats de promoció professional.
Les retribucions són obsoletes, desiguals i injustes, ja que varien considerablement en funció del municipi, cosa que genera una clara descompensació i dificulta la fidelització de personal en certes destinacions.
En el cas de Ciutadella, aquesta crisi s'ha aguditzat per la inacció institucional, el retard en el compliment de sentències judicials fermes i la manca de mesures eficaces per cobrir les vacants. La negativa dels agents a fer hores extres com a mesura de pressió respon a un acumulat de promeses incomplertes i condicions laborals precàries que ja no es poden sostenir més.
Des d'APLIB-CCOO Exigim:
Una planificació autonòmica i municipal coordinada per abordar la crisi de personal i mitjans que afecta les policies locals.
Des d'APLIB-CCOO sol·licitem l'actualització de les retribucions i l’harmonització de condicions laborals entre municipis per evitar desigualtats i precarietat.
Reclamem el Govern balear i els ajuntaments que assumeixin la seva responsabilitat i actuïn amb urgència abans que la situació derivi en un col·lapse generalitzat dels serveis policials bàsics.
Els cossos de Policia Local són un pilar essencial per a la seguretat, la convivència i el benestar de la ciutadania. No poden continuar sent ignorats ni gestionats des de la improvisació. Les solucions existeixen però requereixen voluntat política real, inversió i diàleg.


- Empate amistoso entre el Voleibol Manacor de Superliga y el Sporting Clube de Portugal, en un test de pretemporada que ha terminado (2-2), buenas sensaciones en la capital del Llevant
- Un mallorquí a la cort del rei Artús
- El Hospital de Día de Salud Mental de Manacor ha preparado para día 9 de octubre una jornada de puertas abiertas y diferentes actividades, con el objetivo es visibilizar y sensibilizar
- El Consell concede ayudas a 23 empresas para promocionar el producto de Mallorca, un 35 % más, microempresas, agrarias de transformación y entidades lucro, presupuesto de 450.000€
- VOX DENUNCIA EN EL CONSELL LA CENSURA POR VÍA VANDÁLICA Y ADMI- NISTRATIVA CONTRA SU CAMPAÑA: ¿QUÉ ESPAÑA QUIERES?
- MALLORCA TENDRÁ UNA ESCUELA DE FLORISTERÍA PARA FORTALECER EL SECTOR
- Decenas de residentes en el municipio de Manacor se plantan y alzan la voz ante la parálisis y el caos urbanístico, la disparidad y subjetividad de criterios, caprichos y protocolos administrativos interminables
- Remontada para sumar tres puntazos en Galatzó (4-3)
- Comienza en Manacor el proceso para nombrar al Gerente de Urbanismo del Ayuntamiento. Grupo: A Subgrupo: A1. CD: 30. CE: 45.682 € anuales, con cinco años de ejercicio profesional
- 15 días más en Felanitx: Ampliación plazo presentación de solicitudes jueces de paz sustituto. Todo puede llevarse al Registro General del Ayuntamiento que preside Catalina Soler