AGENCIA MANACORNOTICIAS 27/11/2024 - 05:59:00 |
El programa inclou taules rodones i conferències marc que abordaran qüestions com les implicacions legals, els recursos especialitzats disponibles a les Illes Balears i els mecanismes de detecció. |
Inca acull una jornada sobre violència filioparental amb experts de referència nacional. L’Ajuntament d’Inca organitza aquest divendres 29 de novembre, en el Centre Bit Raiguer, una jornada sobre la violència filioparental, un fenomen creixent que requereix una resposta multidisciplinària i coordinada. Així doncs, sota el lema «Una mirada oberta i institucional, aquesta iniciativa reuneix ponents de prestigi en l’àmbit jurídic, social i educatiu per analitzar i debatre sobre aquesta problemàtica.
L’acte serà inaugurat per la regidora de Benestar Social i Salut, Maria Antònia Pons, i Dr. Alfredo Abadías Selma, president de la Sociedad Española para el Estudio de la Violencia Filio-Parental (SEVIFIP). Posteriorment, el psiquiatre i psicoterapeuta Roberto Pereira oferirà una ponència inaugural sobre l’evolució d’aquest fenomen a Espanya.
«L’objectiu de la jornada és aprofundir en la comprensió d’un fenomen que ens interpel·la com a societat i ens demana respostes des de tots els àmbits, especialment des del social, educatiu, sanitari i jurídic. Així mateix, volem donar també visibilitat a aquesta problemàtica i promoure una mirada oberta i institucional que ens ajudi a construir solucions integradores i efectives», explica la regidora Maria Antònia Pons.
El programa inclou taules rodones i conferències marc que abordaran qüestions com les implicacions legals, els recursos especialitzats disponibles a les Illes Balears i els mecanismes de detecció. A més, s'hi donaran a conèixer experiències d'intervenció social i educativa. D’aquesta manera, la trobada ofereix l’oportunitat d’explorar les causes, les dinàmiques, les estratègies de prevenció i els recursos disponibles de la mà d'experts en psicologia, educació, forces i cossos de seguretat i justícia.
En aquest sentit, cal explicar que quan parlam de violència filioparental ens referim no només a agressions físiques, sinó també a les agressions verbals i emocionals, exercides per fills o filles cap als seus progenitors. Aquest fenomen, encara que menys visible que altres tipus de violència dins l’àmbit familiar, s’ha incrementat en els darrers anys i afecta greument la dinàmica i estabilitat de les famílies que ho pateixen.
«Refermam el nostre compromís amb el benestar social i la sensibilització ciutadana envers problemàtiques emergents com aquesta. Una de les nostres prioritats és i serà sempre crear entorns segurs i saludables per a les nostres famílies i la nostra comunitat.», destaca el batle d’Inca, Virgilio Moreno.
La jornada es dirigeix a professionals dels àmbits de l'educació, la justícia i la salut, així com a qualsevol persona interessada en conèixer millor aquesta realitat. De fet, l’aforament es va completar aviat. Per aquest motiu, l’Ajuntament d’Inca habilitarà la retransmissió en streaming de les jornades per totes aquelles persones que es varen quedar sense plaça.
- El Pi denuncia el xantatge del Govern espanyol amb del Decret Òmnibus
- El presidente del Consell de Mallorca inaugura Fitur4all y defiende la necesidad de impulsar un turismo accesible y universal «para todos»
- Santanyí obre l’Oficina Ambiental per informar sobre la recollida selectiva porta a porta
- HABTUR PRESENTA WE RESPECT A FITUR AMB EL SUPORT DEL GOVERN BALEAR
- Movilidad se reúne con los ayuntamientos para invitarles a realizar aportaciones al proyecto del decreto de tarifas del taxi durante el proceso de exposición pública
- Declarado de interés estratégico el parque fotovoltaico Son Vivot en Inca con 32.910 paneles solares en una superficie de 186.700 m², y el de Petra con 15.309 paneles en 120.173 m²
- Inca presenta un calendario dedicado a las entidades sociales y de salud. Con esta iniciativa, el ayuntamiento pretende reivindicar la importante labor que realizan las ONGs
- Vox denuncia el boicot del PSIB a Fitur, al abandonar Catalina Cladera al sector turístico en un momento clave
- Antonio Vadillo: “Si sacamos este partido adelante, refrendaremos una gran primera vuelta”
- El Tendedero: Los médicos se han cansado del maltrato laboral y anuncian movilizaciones el 6 y 13 de febrero; Los OKUPAS siguen despreciando la propiedad en Manacor