
sa_bascula 13/10/2025 - 15:23:11 | ![]() ![]() |

DOBLE PRESENTACIÓ DE LLIBRES ARTESANS
Dia 24 d’octubre tindrà lloc a l’espai Sa Bàscula art gallery de Manacor una doble presentació de libres editats de manera artesana a partir d’un projecte editorial de Joan Adrover. Aquest projecte d’edicions artesanes consta de tres línies principals. La primera recupera material d’arxiu de petites editorials desaparegudes o encara en actiu en forma de reedicions limitades. En aquest apartat ja s’ha treballat amb Roure Edicions de Barcelona (activa esporàdicament); Recerca Editorial de Manacor, desapareguda, activa principalment en els anys 90, de la qual precisament ja hem recuperat la col·lecció “Ulleres de plastilina” que serà la que donarà lloc a la primera part de la presentació el divendres 24; i Container d’ Aiguafreda, de moment només emparaulada, desapareguda i activa als anys 90. La segona línia, la principal, porta el segell de Cronoedicions 21; noves edicions amb un fort component d’autoedició però sempre en col·laboració amb altres artistes, poetes, o editors i oberta a qualsevulla autor amb algun projecte interessant que consta de distintes col·leccions: Art gràfica, Art escènica, Rara Avis, Bífida... D’aquesta darrera, ha sorgit el llibre que ocuparà la segona part de la presentació dia 24: Una traducció de textos de Charles Fourier, seleccionats per Alessandro Scuro, coeditor, escriptor i assagista italià qui estarà present per parlar de l’obra Fourierista. I, finalment, la tercera línia que de moment només es troba en fase experimental, de llibres d’artista en col·laboració, que constarà de tirades molt limitades (entre 5 i 25 exemplars) que explorarà distintes tècniques d’impressió i enquadernació a partir de paper elaborat de manera artesana per l’editor.


- ANPE ADVIERTE DEL DETERIORO DE LA SALUD EMOCIONAL DEL PROFESORADO EN BALEARES
- El IMAS refuerza la coordinación entre escuelas y la Sección de Acogimiento Familiar con una formación dirigida a orientadores educativos
- La Mancomunitat del Pla de Mallorca contracta dos agents d’ocupació i desenvolupament local amb el suport del SOIB
- El IMAS refuerza la coordinación entre escuelas y la Sección de Acogimiento Familiar con una formación dirigida a orientadores educativos, un espacio de diálogo para compartir experiencias reales
- Jaume Sastre, elegit nou president de l'ASM
- El Ayuntamiento de Inca pone en marcha 5 nuevos proyectos mixtos de empleo y formación, enmarcados dentro de la convocatoria del SOIB, para mayores de 30 años y para menores
- El Tendedero: Servicios mínimos para la huelga Nacional de médicos días 14 y 15 de enero; Miguel Vidal Servera y Joan Artigues Bauzà, jueces de Paz de Santanyí (titular y sustituto)
- El Govern y la Fundación BIOPARC firman un convenio de colaboración para la conservación de fauna silvestre protegida de las Illes Balears y el zoológico de Sa Coma (Mallorca)
- 22 de gener a les 20 hores el científic Miquel Àngel Galmés Ordines farà a s’Agrícola Manacor una conferència amb el títol «Podem ajudar a la natura a innovar?. De Darwin a la I.A.»
- El Illes Balears Palma Futsal on Tour arranca en Son Servera, 2 centros educativos y 500 alumnos inauguran la nueva temporada del programa en el Polideportivo Virginia Torrecilla














































