
fundaciomusicalaca 22/09/2025 - 19:07:03 | ![]() ![]() |

XLVI Encontre de Compositors
Entre el 4 d’octubre i el 13 de desembre, la Fundació ACA presenta un total de 10 concerts, en els quals hi haurà un total de vuit estrenes, una de les quals obra d’encàrrec del festival. Es fa un homenatge a Luciano Berio, en el centenari del naixement.
La Fundació Musical ACA celebra l'edició 46 de l’Encontre de Compositors, que s'ha duit a terme de manera ininterrompuda des de 1980. La música contemporània, la nova música, ens obliga a tenir una mirada oberta a les diferents manifestacions musicals i a donar-los cabuda, en coherència amb el projecte inicial.
Presentam l'edició 46, amb un total de deu concerts, amb disset músics que interpretaran obres de 43 compositors diferents. Hi haurà un total de vuit estrenes, una de les quals obra per encàrrec a Daniel Tosi, que interpretarà la Camerata de France, la qual porta per títol Zapateando-Flamento.
Enguany retem homenatge a Luciano Berio, en ocasió del centenari del seu naixement (1925). És per això que en cada ocasió possible es interpretarà una peça de Berio. En el primer concert, Josep Sancho i Pilar Carrasco -clarinet i piano-, interpretaran la Sequenza IX (1980), mai interpretada a Espanya. Mentre que la Camerata de France, interpretarà Corale, per a violí i conjunt de corda, que comptarà amb la solista Giovanna Sevi, violí; sota la batuta del director Daniel Tosi. Per a acabar, Jordi Giménez -trombó- interpretarà Sequenza V en el seu magistral concert.
A més de Lucio Berio, rep homenatge també Arnold Schönberg, de mans de la Camerata de France, que interpretarà la seva obra La nit transfigurada, a més de l'obra Homenatge a Arnold Schönberg, de Jean Philippe Guinle.
El primer concert suposa una audició poc comuna d'un clarinet amb un piano -Duo Josep Sancho i Pilar López-Carrasco-, que serveix per a diversificar el sentit de la música d'avui. Mentre que la Camerata de France excel·leix en virtut interpretativa i protagonitza el concert en la Fundació Miró. Un altre punt important de la proposta musical és el protagonisme que cobrarà el trombó, perquè passarem de la modernitat de l'instrument fins al seu ancestre, el sacabutx. L'intèrpret i mestre Jordi Giménez ens guiarà en la seva escolta.
Una altra aposta important dels Encontres és la música electroacústica, que tindrà lloc en dos concerts dobles, amb sessions monogràfiques d’Adrian Moore, Mateu Malondra i Manuella Blackburn. A més de sessions combinades amb Txema González, Biel Oliver i el mestre fundador, Antoni Caimari. Medín Peirón és qui cuida aquest apartat, amb una posada en escena de vint altaveus que faciliten una immersió sonora absoluta.
Seguint l'arrelament del Festival a Mallorca, Joan Roig interpretarà compositors mallorquins dels tres últims segles (XIX-XXI), entre els quals tindrem tres estrenes (Laura Pons, Joan Serra, Xavier Gelabert).
L'aposta per nous talents cobra forma amb el concert del joveníssim i talentós Agustí Aguiló, que impartirà un monogràfic sobre Olivier Messiaen, a l’orgue de la Basílica de Sant Francesc. Mentre que abundam en un enfocament amb els joves creadors, amb la part pedagògica en col·laboració amb Cas Mestre Coix.
Per a acabar, ja s'ha consolidat el Taller de Compositors, que va obrir les portes internacionals en la passada edició amb un èxit notable de participació i un resultat extraordinari.


- El PP celebra los avances para una insularidad digna y exige al Gobierno que cumpla con sus funcionarios en Balears
- PRESENTACIÓN DEL COCHE PARA EL RALLY DAKAR 2026 DE LLORENÇ FLUXÁ
- El Consell de Mallorca financia los proyectos juveniles de 45 municipios con 600.000 euros
- Los Premis PIMEM 2025 vuelven a reconocer la trayectoria de siete pequeñas empresas, autónomos y organizaciones de Mallorca
- 25N: El SAVDI alerta de l’alta incidència de violències envers les dones amb discapacitat intel·lectual
- DIA 25-NOVEMBRE.DIA INTERNACIONAL PER A L'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CAP A LES DONES.
- La IX Rafa Nadal Academy Urban Race destinará sus beneficios a ELA Balears. El próximo 26 de diciembre se celebrará en Manacor. Habrá 2 distancias para adultos: 6 km y 11 km
- Autorizada la 2ª fase del proyecto de ampliación del IES Damià Huguet, en Campos, supondrá una mejora significativa en las instalaciones, nuevas aulas, laboratorio y espacios polivalentes
- Felanitx presenta un pioner Pla de dinamització del comerç i el producte local del municipi i generar una relació més estreta entre la cultura i ciutadania, crear un segell propi
- El Voleibol Manacor de Superliga viaja directo desde Europa para retar a Guaguas, afronta, este sábado 22 de noviembre, uno de los partidos más exigentes de la temporada









































